01 6399 070 - narudžba i dostava biokuca@gmail.com

Prirodni sokovi

jj-sl1

Stručni svijet preporučuje da osobe mlađe dobi, oni koji nisu na nekom posebnom režimu prehrane, a hrane se raznovrsno, nepušači, oni koji vrlo umjereno piju, nisu bolesni, ne bave se intenzivno sportom ili jačim fizičkim poslovima, ne živciraju se i uspješno izbjegavaju stres, zadovoljni su na poslu i općenito životom (ima li još uopće takvih?!) trebaju uzimati sokove ovog tipa tako da svaki dan kušaju drugi. A onda, nakon što kušaju većinu, pogotovo sokove različitog sastava, trebaju izabrati ono što ih u tom trenutku najviše privlači. Naime, naš je organizam najbolji indikator što nam u određenom trenutku najviše odgovara. Ako ne pripadamo navedenoj kategoriji, pametno bi bilo da poslušamo svoj organizam, ali je dobro i da se zainteresiramo za ono što bi našem organizmu najviše koristilo. Zbog toga je i napisan ovaj tekst.

Posebnu pozornost treba posvetiti nastojanju da se rabe oni sokovi koji su pripremljeni od sezonskih namirnica. Razlog tomu je veliki nerazmjer u količini i kvaliteti nutrijenta jer dugotrajno skladištenje ili staklenički uzgoj nesezonske namirnice čini manje vrijednima.

Kalorijske vrijednosti svih sokova vrlo su niske i kreću se od 37 do 66 kcal u 100 grama, što je dobra informacija za one koji paze na svoju kilažu. Ta energija dolazi gotovo isključivo od jednostavnih ugljikohidrata, fruktoze i glukoze. Jedina iznimka su sokovi koji sadržavaju kokos i avokado zbog sadržaja biljnih masnoća u njima i čija je kalorijska vrijednost neznatno veća. Odlučili smo, stoga, da pojedine kalorijske vrijednosti ne navodimo uz svaki sok jer su te vrijednosti ionako varijabilne i u mnogome ovise o postotku ugljikohidrata u voću, što je opet ovisno o stupnju zrelosti, ali i o klimatskim prilikama za određenu sezonu.